prat.kak.net: Luft 1/43...... - prat.kak.net

Jump to content

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Luft 1/43......

#1 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip
  • Group: Members

Posted 15 July 2008 - 21:22

Fant masse "luftbiler" under oppryddinga mi. og disse måtte jo bare frem i lyset B)

Posted Image

Jaggu fant jeg en Split jeg ikke viste om, 1200 Exsport 1951. Trodde den var med lita bakrute, har aldri hatt den ute av eska før :o
Posted Image

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
0

#2 User is offline   manics 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • View gallery
  • Interests:Bil i alle størrelser, former og varianter :-)

Posted 16 July 2008 - 07:27

Ikke bare litt misunnelig på den samlinga der, selv om jeg har en god del av de samme bilene i samlingen.

Den sorte Exporten, er det en PMA? Isåfall, sjekk motoren på den...sitter reimhjula feil på din også, eller er det bare min som er feilmontert? Det store hjulet skal være nederst, og det lille øverst.

Ellers har jeg en litt artig greie i forhold til Minichamps og luftbil.. Kjøpte en orange 1302 hos P&A for noen uker siden. Når jeg kom hjem oppdaget jeg at den hadde baklykter fra 1303, noe som ser helt for jævlig ut. Ble skuffa og sur og lurte på hva jeg skulle gjøre. Mest for morro skyld gikk jeg inn på hjemmesida til Minichamps og sendte de en henvendelse derfra. Regna ikke med å høre noe fra de, men noen dager senere fikk jeg mail tilbake!! Det viser seg at den første serien med denne modellen alle hadde fått feil lykter. Og at dersom jeg sendte de full adresse, skulle jeg få tilsendt de riktige i posten. Joda. Halvannen uke senere kom det brev i posten med to stk. baklykter!!! :) SINNSYKT bra av Minichamps!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
<stolt eier av bitteliten bil>
>og to Bobler<
0

#3 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 16 July 2008 - 08:59

Er nok PMA, med feilmontert reimskiver B). Hmmmm måtte kikke på Auto Bild splitten, der står de jo riktig :lol:

Hvis det er en liten serie med feilmonterte baklykter ville jeg beholt den slik den er med dokumentasjonen fra PMA, og kjøpt meg en til som er korekt :rolleyes: Stiger jo litt i verdi når den er feilprodusert :thumbsup: Skulle gjærne hatt en slik sjøl, hadde P&A flere inne????????
Har en blå 1302 som kom ut i 2001, kjøpte min 25,05,2001. denne har også baklyktene til 1303 <_< har jeg ikke sett før?
0

#4 User is offline   manics 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • View gallery

Posted 16 July 2008 - 13:49

haha...så PMA har virkelig dritt seg ut med 1302. Ja, burde kanskje kjøpe ei til. Lurer på om jeg muligens kjøpte den siste P&A hadde, men skal ikke si helt sikkert. Har ikke bestemt meg for om jeg skal fixe eller ei, tanken har streifet meg som du sier, beholde den som den er. Men det er veldig irriterende, så isåfall MÅ jeg ha en som er KORREKT som kan stå på hylla... Nå kommer det snart en gul 1302, så jeg kunne jo eventuelt vente på den.
>og to Bobler<
0

#5 User is offline   PerI 

• Bishop
  • PipPipPip
  • View gallery

Posted 16 July 2008 - 21:53

Det finnes de som samler på "feilmonterte" modeller. Hadde en 206 WRC fra IXO med feil navn på ruta en gang. Den var det en som absolutt skulle ha.
Per I.
www.rallyesport.net
..hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler ???
0

#6 User is offline   manics 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • View gallery

Posted 17 July 2008 - 07:11

...........mens jeg bare irriterer meg hver gang jeg ser den stakkars modellen...hehe. Og split'ene med feilmonterte reimskiver, de blir selvsagt alltid utstilt med motorlokket LUKKET...
>og to Bobler<
0

#7 User is offline   PerI 

• Bishop
  • PipPipPip
  • View gallery

Posted 17 July 2008 - 07:17

View Postmanics, on 17.07.08, 08:11, said:

...........mens jeg bare irriterer meg hver gang jeg ser den stakkars modellen...hehe. Og split'ene med feilmonterte reimskiver, de blir selvsagt alltid utstilt med motorlokket LUKKET...

Gjør som Omega sier, kjøp nye. Modeller med fabrikkfeil er ettertraktet i de "sære" kretser. Akkurat som frimerker med "feil". For de interesserte er de vært MINST det de kostet.
Per I.
www.rallyesport.net
..hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler ???
0

#8 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 17 July 2008 - 12:33

Kan jo nesten se ut som om man må lete etter en 1302 med korekte baklykter, kanskje er det de som er mest sjelden :rolleyes: Har 1302 cab med korekte lykter B)
0

#9 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 17 July 2008 - 12:34

View Postmanics, on 17.07.08, 08:11, said:

Er det flere splitter en den sorte Exsporten som er feil på?
0

#10 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 07 September 2008 - 13:50

Har studert boblene mine litt, enklere siden jeg fikk dem frem i lyset ;) Den Orange 1303 har jaggu blinkers både i støt fangeren og på skjermene :huh: Flere som har den varianten???
0

#11 User is offline   manics 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • View gallery

Posted 08 September 2008 - 08:41

Den orange 1302n? Detta må jeg sjekke ut når jeg kommer hjem! Nesten så jeg burde avspasere halvannen time så jeg får sjekka det NUH!
Snur meg kjapt for å sjekke Hebmülleren jeg har på kontoret - nei, ikke blinkers verken i fanger eller på skjerm der ihvertfall...hehe. Men de har glemt vippetassene på sida da...
>og to Bobler<
0

#12 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 08 September 2008 - 11:19

View Postmanics, on 08.09.08, 09:41, said:

Den orange 1302n? Detta må jeg sjekke ut når jeg kommer hjem! Nesten så jeg burde avspasere halvannen time så jeg får sjekka det NUH!
Snur meg kjapt for å sjekke Hebmülleren jeg har på kontoret - nei, ikke blinkers verken i fanger eller på skjerm der ihvertfall...hehe. Men de har glemt vippetassene på sida da...

Den orange 1303'n B)
0

#13 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 01 October 2008 - 19:46

Måtte bare inn hit å skryte litt, fikk pakke her for en stund siden med tre luft bobler fra PMA , uten eske men for 10$ stk :lol: .......

Posted Image
Posted Image
Hadde denne ovalen fra før. men hva sååååå
Posted Image
Posted Image
0

#14 User is offline   Omega 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 02 November 2008 - 13:59

Ny boble B) '51 Cabrio softop, Første farge!!!!! Minichamps nr 430 052040 :o

Posted Image
Posted Image
Må sannelig frem med støvkluten ser det ut som :huh:
0

#15 User is offline   manics 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog
  • View gallery

Posted 03 November 2008 - 08:06

View PostOmega, on 01.10.08, 19:46, said:

Måtte bare inn hit å skryte litt, fikk pakke her for en stund siden med tre luft bobler fra PMA , uten eske men for 10$ stk :lol: .......

..............åssen får han det til kan man jo spørre seg. FUS på lista hvis du skal kvitte deg med de ihvertfall...hehe.

Forøvrig - Nice adds som de ville sagt på div andre forum.. :woot: Spesielt førstefargeCab'en var jo artig!!
>og to Bobler<
0

Share this topic:

• (2 Pages)
  • +
  • 1
  • 2
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users