prat.kak.net: Spm ang 2.5 TDI V6 - prat.kak.net

Jump to content

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

Spm ang 2.5 TDI V6

#1 User is offline   AndyB 

• Bishop
  • PipPipPip
  • Group: Members

Posted 26 January 2010 - 22:42

Siden man har gått fra å være 2 til å bli 3 i familien, vurderer jeg å bytte ut min A6 2.4 V6 sedan med en avant m/quattro. Har egentlig mest lyst på 2.4 V6 eller 2.8 V6 grunnet at disse kan leveres med tiptronic i kombinasjon med quattro. Men har i den senere tid og begynnt å vurdere 2.5 TDI.
Vet jo at i utgangspunktet er 2.5 TDI V6 en motor som har hatt mye feil med kamakslinger. Noen hevder også at varianten med 180hk er mer driftssikker kontra varianten med 150 hk. Andre hevder igjen at dersom det er byttet til ny type kamaksling, så er dette en holdbar motor.
Ser at en del av disse også er blitt byttet dieselpumpe på.

Noen her som har god kjennskap til dette, hva som er riktig og hva som ikke er riktig?
0

#2 User is offline   MiniF1 

• Knight
  • PipPip
  • Interests:Biler, klokker, kampsport og Formel 1.

Posted 29 January 2010 - 09:50

Jeg skal ikke påstå å kjenne disse bilene i detalj, men jeg har solgt tre stykker. To av dem kom tilbake med feil som jeg måtte utbedre på garantien - dyrt i begge tilfeller :lol: Det var forøvrig to diesel som hadde feil, bensin-bilen har gått problemfritt ifølge eieren. Den ene hadde problemer med kamaksel som du nevner. Her var det snakk om registeret med tannhjul og en plast-skinne som måtte byttes. Vet ikke om det er det samme du har hørt om.

Dette sier det svenske biltilsynet, som baserer seg på tester av godt over 2000 biler:

Bromssystemet får ofta anmärkningar vid besiktningen. Dieselmodellerna drar också på sig många anmärkningar mot glapp i spindelleder och styrleder. Generellt sett klarar sig bensinmodellerna betydligt bättre än de ofta långt körda dieselmodellerna.

Hvis du ikke kjører fryktelig langt, er det kanskje best å holde seg til bensin?
0

#3 User is offline   Rousp 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog

Posted 30 January 2010 - 11:01

Jeg har ikke noe kjennskap til denne modellen mer enn at jeg vet at i VW - Audi miljøet i Norge er dette en motor man holder seg langt unna.

De to i klubben her i Bergen, jeg vet om, har hatt problemer med motoren.

Min tante og onkel har en slik. De har også hatt problemer, men ikke så voldsome.

Jeg ville holdt meg unna denne motoren...
0

#4 User is offline   AndyB 

• Bishop
  • PipPipPip

Posted 01 February 2010 - 19:20

Takker for alle innspill her!:)

Ingen tvil om at bensin egentlig er det mest ønskelige, selv om jeg ikke har noe imot diesel. Saken er mer at det er flere 2.5TDI på markedet sammenlignet med 2.4 og 2.8, samt 3.0 . En 2.8 V6 quattro, alternativt 3.0 er jo pri 1 dersom man finner det, men disse vokser ikke på trær til riktig pris og ikke alt for høy km.
Vurderer også Allroad, der er det også klart flertall av diesel. Har samtidig hørt at 2.7 T biturbo også kan være en dyr affære...spesiellt i bensinforbruk, da fabrikktall på Allroad 2.7T var 1,28 pr mil....
Men det er jo utvilsomt en kjappere og morsommere bil å kjøre
0

#5 User is offline   Rousp 

• Rook
  • PipPipPipPip
  • View blog

Posted 04 February 2010 - 19:43

View PostAndyB, on 01 February 2010 - 19:20, said:

Takker for alle innspill her!:)

Ingen tvil om at bensin egentlig er det mest ønskelige, selv om jeg ikke har noe imot diesel. Saken er mer at det er flere 2.5TDI på markedet sammenlignet med 2.4 og 2.8, samt 3.0 . En 2.8 V6 quattro, alternativt 3.0 er jo pri 1 dersom man finner det, men disse vokser ikke på trær til riktig pris og ikke alt for høy km.
Vurderer også Allroad, der er det også klart flertall av diesel. Har samtidig hørt at 2.7 T biturbo også kan være en dyr affære...spesiellt i bensinforbruk, da fabrikktall på Allroad 2.7T var 1,28 pr mil....
Men det er jo utvilsomt en kjappere og morsommere bil å kjøre

Allroad med 2,7T er en morsom sak. Meget morsom sak.
Men den drikker bensin som et tørst skotte.

Er langt fler TDi på markedet, men om du ikke har dårlig tid ville jeg nok funnet meg en bensiner..
0

Share this topic:

Page 1 of 1
  • You cannot start a new topic
  • You cannot reply to this topic

1 User(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users