Jump to content

Photo

Årets nye mobil

• Please log in to reply
65 replies to this topic

#1 robert.nordli

robert.nordli

Pawn

• Members
  • Pip
  • 82 posts

Posted 22 February 2010 - 14:08

I sist uke ble det litt kluss for min del hos Telenor, og ble sittende uten telefon i 60 timer. Lang historie, men det ordnet seg til slutt. Dessverre mistet jeg abonnementet jeg hadde fra før, Djuice Nonstop, som var gått ut, det ble erstattet med Superpluss. Fordelen ble at bindingen på telefonen jeg kjøpte i sommer forsvant og jeg kunne kjøpe meg ny telefon hvis jeg ville :)

Og selvfølgelig benytter jeg meg av sjansen når jeg først har den. Så igår kveld bestilte jeg meg ny telefon. Hadde sittet å lest litt på Amobil på flere telefoner, sjekket priser hos både Telenor og Djuice som i prinsippet er samme selskap.

Det var en telefon jeg var spesielt interessert i, selv om samboeren ikke var særlig fornøyd. Men jeg hopper en lang marsj i hva han mener om telefoner. Så derfor bestilte jeg meg igår kveld, en Apple Iphone 3G. Dette er 2. generasjon Iphone, som ble levert uten mulighet for å sende mms. Det var det som gjorde meg usikker om jeg ønsket telefonen, men etter å lest litt mer fant jeg ut at Apple hadde levert en oppdatering på telefonen, som åpnet for å sende mms. Og da var det bestemt, jeg ville ha en Iphone.

Les mer om den her: http://www.amobil.no...hone_3g/53706/1

Posted Image

#2 njadve

njadve

Knight

• Members
  • PipPip
  • 416 posts

Posted 22 February 2010 - 18:42

Gratulerer, tipper du blir rimelig fornøyd med den. iPhone er en kvalitetstelefon, uten tvil, og med så mange brukere som det er, så finnes jo det meste til den. Vi kjørte en spørreundersøkelse på BI for ikke så lenge siden der vi blant annet spurte etter mobil, og om jeg ikke husker helt feil så var det rundt 25% som hadde iPhone. Det er ganske imponerende. Til sammenligning hadde SE også ca 25% og Nokia ca 20%. Resten var ymse tjafs.

#3 kak

kak

King

• Admin
  • PipPipPipPipPipPip
  • 5,786 posts

Posted 22 February 2010 - 18:45

Gratulerer med ny mobiltelefon, Robert! Ser frem til å ta en nærmere titt på den! Har ikke fått tatt iPhone i nærmere øyesyn forløpig.

#4 Omega

Omega

Bishop

• Members
  • PipPipPip
  • 915 posts

Posted 02 March 2010 - 20:43

Grattis! Har selv hatt iPhone siden juli og er stor fornøyd :thumbsup: Har aldri vært noe mobil freek men jeg digger iPhonen min.

#5 Rousp

Rousp

Rook

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,618 posts

Posted 02 March 2010 - 22:29

Og jeg har hatt siden juli jeg også.

Dette er første mobilen siden 3310 jeg ønsker skal vare evig.
Tidligere har jeg hatet telefonene mine etter noen månder (eller til og med uker). iPhonen blir jeg bare mer og mer glad i.

#6 Omega

Omega

Bishop

• Members
  • PipPipPip
  • 915 posts

Posted 03 March 2010 - 08:02

Og jeg har hatt siden juli jeg også.

Dette er første mobilen siden 3310 jeg ønsker skal vare evig.
Tidligere har jeg hatet telefonene mine etter noen månder (eller til og med uker). iPhonen blir jeg bare mer og mer glad i.

Helt enig! dukker stadig opp nye bruksområder på App's siden, er jo ikke "Bare" en telefon lenger. Var litt stor tilåbegynne med men man venner seg utrolig fort til den :thumbsup:

#7 Rousp

Rousp

Rook

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,618 posts

Posted 03 March 2010 - 10:35

Helt enig! dukker stadig opp nye bruksområder på App's siden, er jo ikke "Bare" en telefon lenger. Var litt stor tilåbegynne med men man venner seg utrolig fort til den :thumbsup:

Jepp!

Har du noen geniale apps å dele?

Helten i min telefon er OmniFocus, som jeg bruker sammen med desktopversionen på macen min. Helt genialt for å organisere livet sitt! :woot:

ShoveBox er også et program jeg bruker sammen med maskinen, for å ta vare på notater, småting, linker etc. Helt genialt!!

yr.no appen, for å sjekke været

Deliveres (brukes også med maskinen, men trengs ikke), den tracker forsendelser jeg venter på.

Shazam, kjenner igjen musikk

#8 freshmaker

freshmaker

Rook

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,386 posts

Posted 23 March 2010 - 14:25

Kjøpte meg Samsung Spica her for en ukes tid siden, en android tlf som jeg har forelsket meg helt i. På fredag gikk min kjære å kjøpte seg samme sort, ble bra dette.. Mindre enn iPhone, men sikkert ikke like kul. fungerer ganske så bra..
Freshmakers blog -- Jeg er interessert i modellbiler, foto, biler (spesielt saab) og ellers andre pengesluk.. 2004 Saab 9-5 aero, snart 1978 saab 99 turbo på plass her..

#9 robert.nordli

robert.nordli

Pawn

• Members
  • Pip
  • 82 posts

Posted 30 November 2010 - 15:18

Jeg er som moderatoren her vet middels gæren når det kommer til mobiltelefoner. Har vel like mye dilla på mobil som han har på klokker. Nå sitter jeg med årets fjerde mobiltelefon, og gudene vet når jeg bytter neste gang.

I februar kjøpte jeg meg en Iphone. Ett dustete valg av meg, joda skjermen var fabelaktig, men du blir ganske bundet til Apple som leverandør. Så da valgte jeg å selge den for 3 k og gå for en Android telefon.

Så i juni, noen dager før bursdagen, fikk jeg meg en hvit Samsung Galaxy Spica av samboeren. Min første Android telefon og jeg var strålende fornøyd helt til september når jeg datt over ett tilbud på Sony Ericsson Xperia 10 mini pro (herregud for ett navn).

Sonyen var en flott telefon, og ett vidunder å skrive på, i og med at den hadde fulltastatur. Men kun noen uker etterpå fikk jeg nok ett godt tilbud. Denne gangen på en HTC Desire. Dette er faktisk telefonen jeg har siklet på i hele år, så når muligheten bød seg måtte jeg slå til. Så nå sitter jeg her med en Sony Ericsson X10 og en HTC Desire jeg bruker. Sony kommer aldri lengre enn kontordøren. Mens HTCen er blitt bevandret nå.

Og for første gang på flere år har jeg fått meg ny pc. En Samsung bærbar pc som Elkjøp (og Lefdal forsåvidt) hadde på tilbud. Nå har prisen blitt fast i ettertid, men pytt sann. 3 800 kroner betalte jeg for herligheten. Også kjøpte jeg meg ordentlig pcsekk samtidig fra Samsonite til 700 kr. Så nå er jeg bare en glad gutt.

Det var en oppdatering på guttens mobil og pc funn i det siste.

#10 Rousp

Rousp

Rook

• Members
  • PipPipPipPip
  • 1,618 posts

Posted 30 November 2010 - 16:32

Venter på ny data som jeg forventer hit i dag.

Ligger på postkontoret nå, får se hvem som rekker den der først. Min far, eller bring dør til dør leveringsdama som måtte snu å kjøe tilbake mot postkontoret etter at jeg ringte for å fortelle at hun ikke en gang hadde forsøkt å levere den på døren min....

Hvertfall.

Skal bestille HTC Mozart så snart de kommer på lager i norske nettbutikker. Gleder meg!

#11 njadve

njadve

Knight

• Members
  • PipPip
  • 416 posts

Posted 30 November 2010 - 17:20

Jeg bytttet Blackberryen tidligere i høst mot iPhone 4, noe jeg absoulutt ikke burde gjort. iPhone er en fin telefon, men for 5k er den alt for dyr. Man får alt for lite valgmuligheter og dessuten klarer jeg ikke venne meg til touchen. Det er fint på alle måter, men jeg liker bedre å ha et tastatur å skrive på. Nå går jeg og teller på knappene og vurderer å legge den ut for salg igjen mens den fortsatt er mint, og deretter importere meg en Blackberry Bold fra USA.

#12 JoBruheim

JoBruheim

Queen

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,930 posts
  • Interests:Bil, Data, Elektronikk!

Posted 30 November 2010 - 17:56

Skal jeg investere så skulle jeg nok kjøpt en Blackberry jeg også. Det blir vel et problem med æøå om jeg kjøper fra USA og hit til Budapest?

Og hva er nyeste modell? 9700?

#13 njadve

njadve

Knight

• Members
  • PipPip
  • 416 posts

Posted 01 December 2010 - 10:06

9780 er vel nyeste. Forskjellen er vel minimal ettersom man etter hvert kan oppgradere 9700 til OS6 også. Ser man på eBay så er prisforskjellen stor mellom de to likevel, og skulle jeg kjøpt nå så hadde jeg nok sterkt vurdert å gå for 9700.

ÆØÅ finnes ikke på tastaturene uansett hvor du kjøper fra, men ligger inne i OSet. I Norge får du gratis ordbok fra Trigcom om du har abonnement hos de, og på den måten retter de fleste dobbel-a osv automatisk.

#14 JoBruheim

JoBruheim

Queen

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2,930 posts
  • Interests:Bil, Data, Elektronikk!

Posted 01 December 2010 - 15:59

Er ordliste å oppdrive da? Hvis ikke blir det dessverre ganske uaktuelt.

#15 njadve

njadve

Knight

• Members
  • PipPip
  • 416 posts

Posted 01 December 2010 - 16:09

Det finnes helt garantert en eller annen som har Blackberry med en ordliste som kan overføres. I verste fall er det bare å bestille seg et Basic Trigcom-abb. og sette i SIM-kortet slik at man får lastet over TrigComs egen ordliste. Jeg gjorde noe lignende med min. Ordlisten kan nemlig lastes ned fra Trigcoms sider, men du får ikke pakket ut og overført den til telefonen med mindre man har et Trigcom-SIM. Så fort du har lastet den inn er det bare å sette i vanlig SIM igjen.

Det rimeligste abonnementet koster uansett ingenting å ha så lenge man ikke bruker det, heller ingen etableringskostnad såvidt jeg kan se...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users